Männä viikolla posteljooni toi ekan siemenluettelon joten selevästi mennää kohti kevättä. Mä en oo sitä tarkotuksella ees aukassu ku yritän saaha nuo kutomishommat mahollisimman vähhii ennen kylyvötöitä. Näyttää vaa pahasti haastavalta ku uus alakaa ku yks valamistuu.

Joulupukki toi kerän vaalian veheriää seiskaveikkaa kera pitsisukka ohojeen. Näistä on toinen sukka valamis ja oon ehtiny kavottaa sen ohojeen johonki. No onneksi on malli ja kuvio toistuu kuuen kierroksen pätkisä. Sitte on keske kolomio huivi valakiasta kittenistä. Tämän alotin ku se lehmushuivi ei ota onnisutaksee. Kolomas puikoilla oleva on keeppi jonka teen yhen villapuseron kaarrokeyläosan ohojeella. Palamikko versio ja sen ohoje oli nii haastava että kirijotin sen ite uusiksi. Siinä ku on kolome palamikkoa ja vällii tehhää lyhennetyillä kierroksilla nii ne palamikot kulukee ommaa tahtii mitä mallipiirroksesa. Ny sen kutominen  eteneeki. Mut oon mä sen purkanukki parrii otteeseen. Nii ja lankanahan siinä on sellane jonka oon nelijä vuotta sitte ostanu Kallen villapuserua varten. Aloin vielä tekkee reilua kokoa mut poika kasvo noppeempaa ku pusero valamistu. Ompaha hyötykäyttöä langalle.

Rokakaupoisa on ollu tosi köykäset lankavalikoimat alakuvuojen. Ostin puroa josta tarkotus tehä Kallelle sukat. Tein alakutalavesta mut ne on jo pienet eikä syy oo siinä että oisin teheny väärän kokoset. Tuosta softystä on takotus tehä itelle kauluri tai huivi. Omille puikoille ja koukuille tein inventaarion. Listan tein kännykän muistikirijaan ja ostan alennuskoreista täyvennystä kokoelmaan. Pitkille puikoille pitäs keksiä joku säilytysmuoto. Ideoita?